perjantai 26. helmikuuta 2016

One bad, Two good - Yksi huono, Kaksi hyvää


Youtube on täynnä videoita, joissa joku idiootit haluaa esitellä itseään ja taitojaan
tässä on yksi heistä. Tämä mies ei ymmärrä mikä on koneen oikea käyttö tapa.

Koneen paha narina ja kitinä oli ensimmäinen huono merkki tästä kuljettajasta
ja kertoo paljon luonteesta. Narina kertoo että nivelet ovat hyvin kuivat ja kuluvat

nyt hyvin nopeasti loppuun ja koneen puomi tulee helposti väljä joka haittaa töitä.

Moottori savuttaa kokoajan liikaa, kone siis hengittää liian raskaasti. Syynä voi olla
väärä polttoaine, tasauspyörästön lukko kytketty päälle, kone ei voi / jaksa kääntyä,
käsijarru kytketty, tai ajaja vetää kuormaajan venttiiliä koko ajan ja tämä rasittaa konetta, jonka teho ei tahdo riittää, ja moottori myös savuttaa em. syiden johdosta.

Myös silloin kun kaivuri ajaa maa-kasaan ja puskee etukauhalla liikaa, menetelmä on täysin väärä. Toisella kerralla, kun kauhaan ei enää mahdu, kuljettaja yrittää täyttää lisää, vaikka kauhaan ei enää mahdu. kuljettaja ajaan vauhdilla kasaan, työntää ja kone alkaa jauhaa itseään maan sisään ja rasittuu turhaan
Tämä jo kertoo, ettei kuljettaja osaa käyttää konetta oikein. Kone rasittuu kokoajan
liikaa väärän työ menetelmän johdosta.

Samoin on kaivaminen videolla heti alussa. Mies ei osaa käyttää koneen kauhaa kaivamalla, vaan vetää liukupuomilla, joka sekin on väärä tapa ja saattaa aiheuttaa koneen sylinterin rikkoutumisen.

                  

YouTube is full videos, with some idiots wants to introduce themselves and their skills, so this one them. Buddy or man, like this one, will never be allowed to enter the cab or to use the machine, engine smokes too much, what is fueltank inside.

The first thing on my mind was what gosh, the voice of creak are bad story

not any crease seen for a long time, pecause all the joints are wery dry. 
This is a bad sign, and tell's much the driver's character.
If greasing intervene, machine be damaged, reason joints to elapse too much and soon boom is too loose, which hinders work.

Maybe the differential lock switch or maybe hand brake, or what's wrong, too much smoke in any case, or guy pull all time to valve lever, some reasons why the engine breathe too heavily.
When front bucket, going in pile, speed is too high, and this are burden of structure the machine. The transmission are turbine coupling, and still wheels dig in the ground alltime, this mean, working method are very wrong.

Digging at the beginning of the video, it is also the wrong way. Driver using a sliding boom for digging, which easily causes breakage of the cylinder.
This man does not, know how to uses excavator bucket.
------------------------------
                  
Tässä on yksi mainio esimerkki, kuinka konetta tulee käyttää. Kaivutyön jälki on hyvä
tasainen ja kaivantojen pohjat suorat. Tämä kuljettaja tietää kuinka käyttää konetta.
Yksi puute, tai vika kuitenkin on. 

Kaivinkone on varustettu pylväs-tassuilla, joten koneen vakavuus ja suoristaminen ei onnistu pehmeässä maastossa, tai ei edes silloin kun puomi on käännetty sivulle kauha täynnä.
Leveällä olevat sammakko-tassut ovat siis ainoa oikea valinta traktori-kaivureissa.
-------
A wery good driver / digger. Here are one good examples, how to use the machine.
How nice trenches and work trace, very vertical and flat bottoms has this digger work
Still one problem are these excavators.

Pylon paws, not the frog legs, which are the only and correct choice the backhoe.
Pylon paws does not reach to enough, if needs to stabilize the backhoe wet and soft soil, and addition are not sufficiently when the boom turns to sides full bucket 
               
                  
Tässä on myös kaikki kohdallaan, hyvä kone jälleen, hyvä työn jälki ja nopea työ.
Kaikki tietävät mitä tehdä, tarkka kuljettaja, hyvä mies kuka ottaa korkeus laserilla
Mainio kuljettaja, joka kaivaa tasainen pohja ja mikä tärkeintä, aina oikea korkeus, vain tarkistus laser mittauksella, ja kaivuu oikeaan, valmiiseen tasoon.
Tässä on silti myös on yksi ongelma, kaivuria ei voi ajaa kaivuu asennossa, vaan
kuljettajan täytyy kääntää aina istuin eteenpäin, konetta siirtääkseen.
Meillä skandinaviassa koneiden ajaminen kaivuu-asennossa on ollut käytössä lähes viisikymmentä vuotta.

And here, this is also all right.
Everyone knows what to do, the exact driver, and good man who will take the height of the laser
Good driver who dig flat area, second most and importants, the digging just right height, only needs checking laser measurement.
Still here is also one problem, excavator backdrive controll, the digger can not be drive same seat, he needs turn the seat to front.
Backdrive system are is normal scandinavian method, and are been near fifty years.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti